Mechanikus és elektromos szerviz
Kuplungcsere
Minden rendben a bal szélső pedál mögött?
A kuplung állapotának rendszeres ellenőrzése fontos, mert megelőzheti a súlyosabb meghibásodásokat és a drága javításokat. A kuplung kopása függ a használat módjától, az alkatrész minőségétől és az autó típusától. Ha a kuplung elhasználódik, akkor nehezebben tudunk sebességet váltani, az autó teljesítménye csökken, és a motor is több üzemanyagot fogyaszt.
A kuplung cseréje általában szettben történik, mert a kuplungszerkezet, a tárcsa és a kinyomócsapágy együtt kopnak.
A kuplung élettartamát meghosszabbíthatjuk, ha kímélően használjuk. Kerüljük a folyamatos kuplung nyomást, a piros lámpánál tegyük üresbe a váltót, ne nyomjunk gyakran padlógázt és ne csúsztassuk túl sokáig a kuplungot. Ezekkel az egyszerű lépésekkel megóvhatjuk autónkat és pénztárcánkat is.
Állapotfelmérés, hibakód kiolvasás és törlés
Az állapotfelmérés során segítünk megismerni az autó műszaki és esztétikai állapotát, valamint a esetleges rejtett hibáit. Az autó állapotfelmérés a következőket tartalmazza:
- Fényezés vizsgálat, rétegvastagság mérés
- Computeres diagnosztika, hibakódok kiolvasása
- Fékek és futómű állapotának vizsgálata
- Motortér ellenőrzése. Szíjak, folyadékszintek, hűtők vizsgálata. Olajszivárgás feltérképezése
- Gumiabroncsok, felnik vizsgálata
- Ellenőrizzük a különböző berendezések működését (ablakok, tükrök, ablaktörlők, stb.)
- Klíma rendszer működés ellenőrzése
- Próbaút
Használt autó vásárlása előtt érdemes igénybe venni ezt a szolgáltatást, hogy elkerülhesse a meglepetéseket és reális árat tudjon kialakítani az eladóval.
Időszakos szerviz
Éves szervizt vagy nagyszervizt parancsol?
Az autó időszakos szervizt rendszeresen el kell végezni a megfelelő működés és hosszú élettartam érdekében. Az időszakos szerviz során általában ellenőrizzük illetve cseréljük az alábbi elemeket:
- Éves szerviz során: motorolaj és olajszűrő, légszűrő
- Nagyszerviz során továbbá: üzemanyag- és pollenszűrő, gyújtógyertyák, fék és hűtőfolyadék, meghajtószíjak (segédékszíjak a vezérműszíjon kívül), fékbetétek és féktárcsák, lengéscsillapítók.
- Ellenőrzésre kerülnek továbbá: kipufogórendszer, akkumulátor és generátor, elektromos berendezések, klíma rendszer
Az autó típusától függően további alkatrészek cseréjére kerülhet sor.
A kisszervizt vagy éves szervizt általánosan évente vagy 10-15 000 kilométerenként ajánlott elvégeztetni. A szervizkönyvbe pontos instrukciókat talál ezen periódusokkal kapcsolatban; ide, a szervizkönyvbe ezeket a beavatkozásokat elvégzésük után be is pecsételjük.
A nagyszerviz autótól függően 20-30 000 km-ként esedékes. Ha rendszeresen elvégezteti az időszakos szervizeket, akkor csökkenti a költséges javítások kockázatát, növelheti autója értékét és biztonságosabban közlekedhet.
Kipufogó szerelés és javítás
Hangos? Zörög? Kifúj?
Vállaljuk a kipufogó rendszer alkatrészeinek cseréjét, javítását, hegesztését, beállítását és tisztítását. A kipufogó rendszer fontos szerepet játszik az autó teljesítményében, fogyasztásában és környezetvédelmében.
Műhelyeink márkafüggeltelnül vállalják ezen alkatrészek cseréjét és javítását.
Időpontért hívja műhelyeinket.
Vezérlés csere (vezérműszíj és görgők)
A motor lelkét se hanyagolja el!
A vezérműszíj csere egy fontos karbantartási feladat, amelyet a gyártó által meghatározott időközönként vagy kilométerenként el kell végezni.
A vezérműszíj egy speciális gumiból és szövetből készült szíj, amely a motor főtengelyét és a vezérműtengelyt köti össze és a szelepek nyitását és zárását szabályozza1.
Ha a vezérműszíj elhasználódik vagy elszakad, komoly károk keletkezhetnek a motorban.
A vezérműszíj cseréje általában 60 000 és 150 000 kilométer között ajánlott1, amely függ a motor típusától és az autó használatától is.
A vezérműszíj cseréjét bízza szakembereinkre, mert nagy precizitást, pontosságot és célszerszámokat igényel. A vezérműszíj cseréjekor érdemes a feszítő- és vezetőgörgőket, valamint a vízpumpát is lecserélni, ha azok a szíjjal együtt működnek.
Elektromos javítások, akkumulátorcsere, izzócsere
Segítünk autója elektromos gondján!
Néhány gyakori elektromos probléma, amely befolyásolhatja a jármű működését és biztonságát, a következők:
- Akkumulátor lemerülése: lehet, hogy elöregedett, vagy nem megfelelően töltötték fel, vagy túl sok elektromos eszköz maradt bekapcsolva a motor leállítása után. Az akkumulátor lemerülése miatt az autó nem vagy nehezen indul el, vagy gyengén működik a világítás és az elektronika. Az akkumulátor állapotát ellenőrizzük, és szükség esetén cseréljük a gyártó által előírt méretűre.
- Generátor hibája: Ha a generátor meghibásodik, akkor az akkumulátor nem kap elegendő áramot, és lemerül. A generátor hibáját jelezheti a műszerfalon egy piros lámpa, vagy a világítás gyengülése. A generátort szakemberünk megvizsgálja és javítja vagy cseréli, ha nem javítható.
- Izzó Gyújtógyertya meghibásodása: A gyújtógyertya szikrát ad le a motorban lévő üzemanyag-keverék meggyújtásához. Ha a gyújtógyertya elkoszolódik vagy elhasználódik, akkor nem tud megfelelő szikrát adni, ami befolyásolja a motor teljesítményét és fogyasztását. A gyújtógyertya meghibásodása miatt az autó nehezen indul el, rángat vagy kihagy. A gyújtógyertyát időszakosan cserélni kell.
- Biztosíték égése: A biztosíték feladata, hogy megvédje az autó elektromos rendszerét a túlterheléstől vagy a rövidzárlattól. Ha egy biztosíték kiég, akkor az adott áramkör nem kap áramot, és az ahhoz tartozó elektromos eszköz nem működik. A biztosítékot egyszerűen ki lehet cserélni egy újra, de fontos kideríteni, hogy mi okozta a kiégést.
- Kiégett izzó: az izzó élettartama függ az izzó minőségétől és az útviszonyoktól (rázkódás); általában több mint ezer óra, de előfordulhat, hogy korábban is kiégnek vagy sérülnek. A kiégett izzó nemcsak a látást rontja, hanem a közlekedésbiztonságot is veszélyezteti. A rendőrök is megbüntethetnek, ha nem működik valamelyik lámpánk. Az izzócsere bonyolultsága autófüggő, ezért érdemes szerelőinkre bíznia.
Hívjon minket időpontért!